Myyntitiedote

Taustatietoa

Hööks Hevosurheilu on alallaan Skandinavian johtava yritys, joka myy kaikkea hevoselle ja ratsastajalle sekä lisäksi koiratuotteita. Myynti tapahtuu etämyyntinä sekä omissa myymälöissä Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Suomessa.

Voidaksesi rekisteröityä, hakea luottoa tai ostaa tuotteita nettisivustomme kautta, sinun tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Mikäli olet alle 18- vuotias, tulee sinulla olla huoltajan suostumus.

Hinnat

Kaikki hinnat on esitetty euroissa ja sisältävät arvonlisäveron (tällä hetkellä 24 %). Postiennakkotilauksiin lisätään postiennakkomaksu 3,15 € ja alle 69 € tilauksiin postituskulut 4,90 €, katso lisätietoja alla.

Emme postita alle 20 € tilauksia, koskee myös jälkitoimituksia.

Maksutavat

Voit valita haluamasi maksutavan alla olevista vaihtoehdoista.

Maksukortti
Kun olet vahvistannut tilauksesi, korttitietosi lähetetään yhteistyökumppanillemme DIBS Payment Servicesille, joka tarkistaa kortin voimassaolon ja turvaa maksusi. Hyväksymme maksuvälineenä Visa- sekä MasterCard -kortit. Emme hyväksy American Express eikä Diners-kortteja.

Tilauksen yhteydessä tilauksen summa varataan tililtä eikä sitä voida näin ollen käyttää muihin ostoihin. Tilaus veloitetaan tililtäsi vasta, kun toimitamme tilauksesi. Mikäli esim. jokin tuote on loppu tilaushetkellä, summa tarkistetaan Jos emme jostain syystä pysty toimittamaan tilaustasi luottokorttiyhtiön antamassa aikarajassa, varattu summa raukeaa. Mikäli ilmoitetut maksukorttitiedot eivät pidä paikkaansa, tai mikäli kate puuttuu, pidätämme oikeuden toimittaa tilauksesi postiennakolla. Tällöin tilauksen hintaan lisätään postin postiennakkomaksu (3,15 €)

Turvallinen maksu
Maksusi turvallisuuden takaa Hööksin yhteistyökumppani DIBS Payment Services, joka PCI-sertifioitu yritys. DIBS käyttää teollisuusstandardin mukaista SSL-salausta, joka takaa turvalliset korttimaksut. Korttinumerosi välitetään salattuna suoraan pankille. Myyjälle ei välity tietoa kortistasi eikä pankkitilistäsi, emmekä tallenna/käsittele korttinumeroita tai CVC/CVV-numeroita asiakasrekisterissämme

Lasku

Laskulla maksettaessa tehdään normaali luottotietojen tarkistus. Maksat koko summan sekä laskutusmaksun (2,90) toimituksen jälkeen.

Voit myös halutessasi jakaa maksusi useampaan osaan vaihtamalla Hööks-tiliin. Vaihdon teet maksamalla vain 10,-, sen sijaan että maksaisit laskussa mainitun summan kokonaisuudessaan. Maksamalla 10,- jäljellä oleva laskun summa muuttuu automaattisesti Hööks-tiliksi, jolla on 12 kuukauden maksuaika.

Mikäli laskua ei makseta eräpäivään mennessä, laskun summa muutetaan automaattisesti Hööks-tiliksi. Myöhästyneestä maksusta Hööks veloittaa muistutusmaksun (5,-). Myyntiehdot kokonaisuudessaan, ks. Hööks-tili.

Osamaksulla maksettaessa nimellinen korko on 1,87 % kuukaudessa. Todellinen vuosikorko on Kuluttajaviraston ohjeiden mukaan laskettuna 24,9 %. Voit koska tahansa maksaa koko velkasi ilman lisäkuluja. Ehdot kokonaisuudessaan, ks. Hööks-tili.

Hööks-tili
Tilaus veloitetaan Hööks-tililtäsi. Mikäli sinulla ei ole vielä Hööks-tiliä ja valitset kassalla maksutavaksi Hööks-tilin, käsittelemme tilauksesi vasta, kun olet postittanut meille tilihakemuksen (hakemusta ei voi lähettää sähköpostilla tai faksilla). Jos tilisi ostovara on liian pieni tilauksellesi, tai jos tilihakemuksesi hylätään, pidätämme oikeuden toimittaa tilauksesi postiennakolla. Tällöin postituskuluihin lisätään postiennakkomaksu (3,15 €). Postituskulut 4,90 € lisätään kaikkiin alle 69 € tilauksiin. Lue lisää Hööks-tilistä ja tulosta tilihakemus täältä.

Postiennakko
Postiennakko tarkoittaa, että tilaus maksetaan pakettia noudettaessa. Et voi maksaa lähetystä etukäteen, vaan lähetys maksetaan postiin. Postiennakkomaksu lisätään 3,15 €. Alle 69 € arvoisen tilauksen hintaan lisätään toimituskulut (4,90 €). Postiennakkomaksu veloitetaan vain kerran tilausta kohden lähetysten lukumäärästä riippumatta.

Suoramaksu pankkiin (vain www.hooks.fi)
Suoramaksu tarkoittaa, että voit maksaa tilauksesi ennakkoon, mikäli olet Nordean verkkopankin asiakas. Postituskulut (4,90 €) lisätään kaikkiin alle 69 € arvoisiin tilauksiin.

Lahjakortti
Hööksin myöntämien lahjakorttien voimassaoloaika on kaksi vuotta, ja ne käyvät maksuvälineenä sekä Suomen Hööks myymälöissä, että postimyynnissä. Voit käyttää useampia lahjakortteja saman ostoksen tekoon.

Voit käyttää lahjakorttia myös osamaksuna, mikäli lahjakortin arvo ei kata ostoksesi koko arvoa. Tarkistuksen jälkeen valitset täydentävän maksutavan (postiennakko, maksukortti, tili), jolla maksat jäljelle jäävän summan. Mikäli lahjakortin arvo ylittää ostosumman, lahjakortin numerolle tallentuu jäljelle jäävä summa, joka on käytettävissä myöhemmän ostoksen yhteydessä. Emme toimita uutta lahjakorttia, joten sinun kannattaa kirjata käytetty summa korttiin.

Toimitus ja postituskulut

Toimitamme tilaukset postiin tai valitsemaasi Hööks-myymälään. Mikäli noudat myymälästä, ei toimitusmaksua peritä. Muussa tapauksessa hintoihin lisätään toimitusmaksu 4,90 €. Yli 69 € tilaukset toimitamme ilman postituskulua. Voidaksesi tehdä ostoksia osoitteessa www.hooks.fi, tulee sinun asua Suomessa. Huomioithan, että tilausta tehdessäsi sinun tulee antaa sama nimi kuin henkilöllisyystodistuksessasi, muutoin pakettia noudettaessa saattaa ilmetä ongelmia.

Nouda pakettisi Hööks-myymälästä
Jos asut jonkin Hööks myymälän lähellä, voit noutaa pakettisi sieltä. Tällöin pakettiin ei lisätä toimituskuluja, eikä mahdollisia postiennakkomaksuja. Et maksa mitään lisäkuluja.

Tilaa normaalisti osoitteessa www.hooks.fi ja valitse toimituspaikaksi lähelläsi sijaitseva Hööks-myymälä. Noutaessasi myymälästä saattaa toimitusaika olla hieman pidempi.Kun pakettisi on saapunut, otamme sinuun yhteyttä puhelimitse. Sinun on todistettava henkilöllisyytesi noutaessasi pakettia. Muista tarkistaa tietosi, niin että puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi ovat ajan tasalla.

Toimitus postiin
Toimitamme paketit Itellan kuljettamina postiin. Mikäli valitset tämän toimitustavan alle 69 € arvoisen tilauksen hintaan lisätään toimituskulut (4,90 €). Toimituskulut veloitetaan vain kerran tilausta kohden lähetysten lukumäärästä riippumatta.

Tilaa normaalisti osoitteessa www.hooks.fi ja valitse jakelupaikka Itella. Kun pakettisi on saapunut, saat saapumisilmoituksen, milloin ja mistä voit noutaa pakettisi. Jos olet antanut matkapuhelinnumerosi, saat ilmoituksen tekstiviestillä, muutoin saat kirjeitse saapumisilmoituksen. Antamalla matkapuhelinnumerosi, saat tekstiviestin, jolla saat noudettua pakettisi heti kun se on saapunut. Tällöin saat ilmoituksen jopa 2 päivää aikaisemmin kuin kirjeitse.

Toimitusaika

Jos tuotetta on varastossa, lähetämme paketin keskusvarastoltamme 1-2 arkipäivän sisällä. Tähän lisätään kuljetusaika (5-7 päivää). Noutaessasi myymälästä tämä voi kestää hieman kauemmin. Sesonkiaikana (tammi-helmikuu ja heinä- elokuu) toimitusaika on 2-3 päivää pidempi. Mikäli tuotteen arvioitu toimituspäivä siirtyy enemmän kuin kuusi päivää, ilmoitamme tästä sinulle. Jos arvioitu toimituspäivä siirtyy, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian, ja kerromme myöhästymisen syyn, sekä arvion uudesta toimituspäivämäärästä. Sinulla on tällöin oikeus perua tilaus ilman kustannuksia.

Jälkitoimitukset

Tuotteen ollessa väliaikaisesti loppu varastoltamme toimitamme ko. tuotteen jälkitoimituksena. Huomioithan, että tilauksesi tuotteet voivat siis tulla jaettuina lähetyksinä. Jälkitoimitus jää odottamaan ja toimitamme sen ilman lisäkustannuksia, kun saamme tuotetta lisää (koskee väh. 20 € tilauksia). Jollet halua odottaa, voit luonnollisesti perua tilauksen.

Alle 20 € arvoisia jälkitoimituksia ei toimiteta, vaan ne poistetaan tilauksestasi. Maksukortillesi tehty varaus raukeaa tällöin poistetun tuotteen osalta.

Kuljetustakuu

Kaikki tavarat on vakuutettu kuljetuksen ajaksi. Jos huomaat jo postissa, että lähetys on vaurioitunut, tee vahinkoilmoitus heti paikan päällä. Jos huomaat vaurion vasta kotona avattuasi paketin, täytä laskun kääntöpuolella oleva vahinkoilmoitus. Vastaamme itse lähettämiemme tuotteiden kuljetusvahingoista. Mahdollisten palautuslähetysten kuljetusvahingot ovat sinun vastuullasi.

Tilausvahvistus

Tilatessasi nettimyymälästämme www.hooks.fi saat ensin alustavan tilausvahvistuksen. Lopullisen tilausvahvistuksen saat sähköpostitse, kun tilauksesi on käsitelty ja siirretty tilauskäsittelyymme.

Luodessasi Omat Sivut- tilin, voit milloin tahansa nähdä tämänhetkiset ja aikaisemmat tilauksesi. Voit myös seurata pakettisi kulkua postin seurantanumerolla. HUOM! Voit seurata pakettisi kulkua postinseurantajärjestelmästä heti kun paketti on vastaanotettu ja rekisteröity logistiikkakeskuksessa.

Vaihdot ja palautukset – 60 päivän avokauppa

Sinulla on 60 päivän vaihto/palautusoikeus kun teet ostoksia nettikaupassamme www.hooks.fi. ALE tuotteilla on 14 päivän vaihto/palautusoikeus. Jos tilaat toisen tuotteen palautuksen yhteydessä, veloitamme vain postiennakkomaksun. Vaihto-/palautusoikeuteen oikeuttava aika lasketaan ajankohdasta, jolloin olet vastaanottanut tuotteen.

Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteita, sinun tulee liittää palautukseesi kuitti/lasku tai palautuslaskelma (lähetyslistan kääntöpuolella), jossa ilmoitat syyn palautukseesi. Muista että, jotta palautettu tuote voidaan arvioida käyttämättömäksi on sen oltava uutta vastaavassa kunnossa. Mikäli palautettava tuote on käytetty, tulemme tekemään tuotteeseen arvonalennuksen. Asiakas saa tällöin rahapalautuksena tuotteen arvon vähennettynä lain mukaisella arvonalennuksella. Arvonalennus voi olla jopa 100%, jos tuote ei ole myyntikunnossa.

Palautusosoite
Hööks Hevosurheilu Oy
Hagelstamintie 31
015 20 Vantaa

Kun palautat yksittäisen tuotteen, palautamme sinulle tuotteen ostohinnan 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi. Maksat itse palautuksesta aiheutuvat kulut. Mikäli palautat koko tilauksesi, palautamme sinulle koko tilauksen loppusumman, sisältäen toimituskulut ja mahdolliset muut kulut 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautuksesi, mutta maksat itse palautuksesta aiheutuvat kulut. Palautamme maksamasi summan samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty. Pidätämme oikeuden olla maksamatta palautusta takaisin, kunnes palautettu tuote on saapunut meille. Jos tämä kestää yli 14 päivää, palautamme summan välittömästi palautuksen saavuttua meille. Kaikki tilatut tuotteet voidaan palauttaa postin kautta postipakettina. Käytä postin kautta tehtävissä palautuksissa Itellan sopimusnumeroamme 611083, niin palautus on sinulle maksuton. Vaihto voi kestää noin 14 vuorokautta.

HUOM! Vaihto-/palautusoikeus ei koske brodeerattuja tuotteita. Lunastamattomista brodeeratuista tuotteista veloitetaan tavaran hinta + 20,-.

Reklamaatiot

Mikäli haluat reklamoida tuotteesta, ota ensisijaisesti yhteyttä siihen myymälään, josta olet tuotteen ostanut. Mikäli olet ostanut tuotteen postimyynnistä, ota yhteyttä asiakaspalveluun p. 0800-770 700.

Sinulla on oikeus tehdä reklamaatio vahingoittuneesta tai virheellisestä tuotteesta 3 vuoden sisällä edellyttäen, että toute oli virheellinen toimituksen tapahtuessa. Kehotamme sinua tekemään reklamaation heti virheen huomattuasi. 2 kuukautta katsotaan kohtuulliseksi ajaksi ilmoittaa reklamaatiosta HUOM! Loimien ja muiden tuotteiden tulee olla puhtaita ja kuivia, jotta reklamaatio voidaan käsitellä.

Mikäli hyväksymme reklamaation, pidätämme itsellämme oikeuden ensisijaisesti korjata tuotteen. Mikäli tuotetta ei voida korjata, lähetämme uuden tilalle. Loppuunmyydyn tuotteen osalta palautamme ostohinnan 14 päivän kuluessa. Huomioithan, että kuitti tai tosite ostotapahtumasta helpottaa reklamaation käsittelyä.

Kuluttajalla on aina oikeus kääntyä suoraan Hööks Hevosurheilu Oy:n puoleen asioissa, jotka koskevat reklamaatioita, peruuttamisoikeutta tai muita ostoon tai tilaukseen liittyviä kysymyksiä.

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista on sivustossa www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta.

Yrityksen ja kuluttajan välisissä erimielisyyksissä kuluttajalla on oikeus saada apua kuluttajaneuvonnasta. Lisätietoja: www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta. Mikäli kuluttajaneuvonnassa ei saada kuluttajan ja yrityksen erimielisyyttä sovittua, voidaan asia viedä kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lisätietoja: www.kuluttajariita.fi.

Kuluttajaneuvonnan ja kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot: Kuluttajariitalautakunta, Hämeentie 3, PL 306, 00531 HELSINKI.

Hööks Hevosurheilu Oy toimii riita-asioissa yhteistyössä kuluttajariitalautakunnan kanssa ja noudattaa sen suosituksia. Rajat ylittävän kaupan riita-asioita varten on käytettävissä EU-komission verkkopalvelu http://ec.europa.eu/odr. Lisätietoja on myös sivustossa Euroopan kuluttajakeskus Suomessa, www.ecc.fi.

Palautusosoite:
Hööks Hevosurheilu Oy
Hagelstamintie 31 
015 20 Vantaa

Y-tunnus: 1859735-1

Henkilötietolaki

Rekisteröimme henkilötietosi, jotta voisimme toimittaa sinulle tilaamasi tuotteet. Hööks Hevosurheilu Oy rekisteröi henkilötiedot. Kerätessämme henkilötietoja kotisivujemme kautta takaamme, että tämä tapahtuu ainoastaan sinun suostumuksellasi, jotta olisit aina tietoinen siitä, mitä tietoja kerätään ja miksi. Emme säilytä tai lähetä asiakastietoja salattuina.

Kotisivuillemme www.hooks.fi ilmoitettuja tietoja ei lähetetä edelleen eikä myydä missään muodossa kolmannelle osapuolelle.

Hööks Hevosurheilu Oy:n rekisteröitynä asiakkaana sinulla on aina oikeus ilmaista mielipiteesi rekisteröintiä koskevista asioista ja sinulla on myös oikeus saada tietää, mitä tietoja sinusta on rekisteröity. Nämä oikeudet ovat henkilötietolain mukaiset ja siihen liittyvät kysymykset voit osoittaa Hööks Hevosurheilu Oy:lle sähköpostitse osoitteeseen fi.info@hooks.se.

Sopimukset

Kaikki asiakkaan ja Hööks Hevosurheilu Oy:n väliset sopimukset ovat suomen- tai ruotsinkielisiä.