Lataa lisää tuotteita
HOOKS.FI-VERKKOKAUPAN OSTOEHDOT
Myyntitiedote
1. Ostoehdot
Näitä ostoehtoja (”Ostoehdot”) sovelletaan, kun teet ostoksia yksityishenkilönä www.hooks.fi-verkkokaupassa ja siihen liittyvillä verkkosivustoilla (”Verkkosivusto”). Kun teet ostoksen Verkkosivustolla, teet yksityishenkilönä sopimuksen Hööks Hevosurheilu Oy:n kanssa, y-tunnus 1859735-1, Hagelstamintie 31, 01520 Vantaa (”Hööks” tai ”me”).
2. Yhteystiedot
Jos sinulla on kysymyksiä näihin Ostoehtoihin tai tilaukseesi liittyen, olethan meihin yhteydessä. Tavoitat meidät puhelinnumerosta 09-231 340 40 (pvm/mpm) tai sähköpostiosoitteesta asiakaspalvelu@hooks.fi.
3. Sopimus ja tilaaminen
3.1 Kun teet ostoksen Verkkosivustolla, hyväksyt nämä Ostoehdot, joita sovelletaan kaikkeen myyntiimme yksityishenkilöille (kuluttajille). Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias ja sinulla tulee olla oikeus tehdä sopimus soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Et siis voi tehdä ostoksia Verkkosivustolla, jos olet esimerkiksi holhouksen alainen. Emme postita alle 20 euron tilauksia. Koskee myös jälkitoimituksia.
3.2 Kun olet saanut ostoksesi tehtyä, Verkkosivustolle tulee näkyviin alustava tilausvahvistus. Alustava tilausvahvistus tulee näkyviin automaattisesti ja on ainoastaan vahvistus siitä, että olemme vastaanottaneet tilauksesi, eikä siis vielä ole vahvistus sitovan sopimuksen syntymisestä. Sitova sopimus syntyy vasta, kun vahvistamme ostoksesi ja lähetämme lopullisen tilausvahvistuksen ostotapahtuman yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Kun tilauksesi on lähetetty, saat sähköpostiviestillä paketin seurantalinkin (ei koske myymälästä noudettavia tilauksia).
3.3 Jos luot tilin Verkkosivustolla, voit milloin tahansa tarkastella nykyisiä ja aikaisempia tilauksiasi. Omien sivujen kautta voit myös etsiä tietoa toimituksistasi.
3.4 Saatamme kieltäytyä tilauksestasi, jos olet antanut meille vääriä tietoja ostotapahtuman yhteydessä, jos epäilemme petoksen yritystä tai jos tilausta ei voida toimittaa, koska tilaamaasi tuotetta ei ole varastossa. Tällaisissa tilanteissa ilmoitamme sinulle asiasta mahdollisimman pian.
4. Hinnat ja maksaminen
4.1 Tilaukseen sovelletaan Verkkosivustolla tilaushetkellä ilmoitettuja hintoja. Kaikki hinnat esitetään paikallisessa valuutassa ja ne sisältävät soveltuvan arvolisäveron.
4.2 Jos Verkkosivustolla olevan tuotteen hinta tai tuotetieto on virheellinen ja ymmärrät tai sinun olisi pitänyt ymmärtää hinnan tai tuotetiedon olevan virheellinen, kyseistä virheellistä hintaa tai tuotetietoa ei sovelleta ostokseen. Tällaisissa tilanteissa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
4.3 Tarjoamme useita maksuvaihtoehtoja. Käytettävissä olevat maksuvaihtoehdot ja mahdolliset rajoitukset ilmoitetaan Verkkosivustolla ja ostotapahtuman yhteydessä. Meillä ja maksupalveluntarjoajillamme on oikeus valita, mitä maksuvaihtoehtoja kulloinkin tarjoamme.
4.4 Klarna Checkout on maksupalveluntarjoajamme. Klarna Checkoutin kautta voit valita haluamasi maksutavan. Maksamisen yhteydessä teet sopimuksen Klarnan kanssa, jolloin oikeus vastaanottaa maksuja sinulta ja muut siihen liittyvät oikeudet kuuluvat Klarnalle. Maksun voi siten tehdä vain Klarnalle ja Klarnan ehtoja sovelletaan näiden Ostoehtojen lisäksi. Voit tutustua Klarnan ehtoihin täällä. Jos valitset maksutavaksi luoton, velkojana toimii Klarna.
5. Lahjakortit
Hööks-lahjakortit ovat voimassa kaksi vuotta ja käyvät maksutapana sekä myymälöissämme että Verkkosivustolla. Lahjakortit ovat maakohtaisia ja niitä voi käyttää vain siinä maassa, jossa ne on myönnetty. Voit käyttää useita lahjakortteja saman ostoksen maksuun ja maksaa lahjakorteilla ostoksen osittain. Jos lahjakortin arvo ylittää tehtävän ostoksen hinnan, ylimenevä osuus säilyy lahjakortilla ja sen voi käyttää myöhemmin. Tällaisissa tapauksissa ei myönnetä uutta lahjakorttia. Vaihto-/palautusoikeus ei koske lahjakortteja.
6. Toimitus
6.1 Tuotteet toimitetaan sinulle ostotapahtuman yhteydessä valitsemasi toimitustavan mukaisesti. Annamme lisätietoa toimitusvaihtoehdoistamme Verkkosivustolla ja ostotapahtuman yhteydessä. Valitsemastasi toimitustavasta ja tilauksesi loppusummasta riippuu, veloitetaanko sinulta toimituskuluja. Suomessa toimitus on ilmainen, jos valitset toimitustavaksi tilauksen noudon myymälästämme tai jos tilauksesi loppusumma on yli 69 euroa. Jos tilauksesi maksaa vähemmän kuin 69 euroa ja valitset toimitustavaksi postitoimituksen, toimituskulut ovat 4,90 euroa. Toimituskulut lisätään tilaukseen vain kerran riippumatta siitä, kuinka monta eri pakettia tilaus sisältää.
6.2 Arvioitu toimitusaika on ilmoitettu Verkkosivustolla ja tilausvahvistuksessa ja se saattaa vaihdella valitsemasi toimitustavan mukaan. Verkkosivuston ja tilausvahvistuksen toimitusarvio kertoo, kuinka monta työpäivää toimitukseen todennäköisesti kuluu. Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi tämän arvioidun ajan sisällä. Huomaathan, että toimitusaika saattaa vaihdella asuinpaikkasi, valitsemasi toimitustavan ja sesongin mukaan. Jos tilauksesi viivästyy, ilmoitamme siitä sinulle. Sinulla on oikeus peruuttaa tilaus, jos viivästymisellä on sinulle merkittävä vaikutus.
6.3 Saat ilmoituksen toimituksesta tekstiviestitse, puhelimitse tai sähköpostitse. Jos tilauksesi lähetetään postitse etkä ole antanut matkapuhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, toimitusilmoitus lähetetään sinulle postitse. Sinun on noudettava tilauksesi toimitusilmoituksessa määritellyn ajan sisällä.
6.4 Käyttämäsi Verkkosivuston maaversion mukaan toimitamme joko Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Suomeen, Alankomaihin tai muualle EU:n alueelle. Jos siis haluat tehdä tilauksen suomalaiseen osoitteeseen, sinun tulee tehdä tilaus suomalaiselta Verkkosivustolta. Jos toimitukseen liittyy rajoituksia, ilmoitamme sinulle niistä tilausprosessin alussa.
7. Osatoimitus
7.1 Jos tilauksesi sisältää useita tuotteita ja jotkut niistä ovat tilapäisesti loppu varastosta, jaamme tilauksesi useisiin toimituksiin. Tuote, jota ei ole varastossa, toimitetaan sinulle myöhemmin ilmaiseksi. Sinulla on aina oikeus peruuttaa tuote, jonka toimitus viivästyy.
7.2 Alle 20 euron jälkitoimitukset mitätöidään eikä niitä postiteta.
8. Noutamatta jääneet paketit
Paketit, joita ei noudeta toimitusilmoituksessa määritellyn ajan sisällä, lähetetään takaisin varastollemme. Jos et ilmoita meille, että haluat peruuttaa ostoksesi, meillä on oikeus veloittaa sinulta 19 euronmaksu, joka vastaa meille aiheutuvia käsittely- ja toimituskuluja tilanteissa, joissa tilattua pakettia ei noudeta.
9. Tarjoukset, alennuskoodit ja lahjat
9.1 Saatamme ajoittain toteuttaa kampanjoita ja tarjota alennuskoodeja, lahjoja ja muita etuja (”Tarjoukset”). Tällaiset Tarjoukset ovat voimassa vain Tarjouksen yhteydessä määritellyn ajanjakson ajan niin kauan kuin tuotetta riittää varastossa. Tarjouksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin, ellei Verkkosivustolla nimenomaisesti toisin todeta. Tarjouksiin sovelletaan muiden ehtojen lisäksi näitä Ostoehtoja.
9.2 Kun Tarjous päättyy tai perutaan, näitä Ostoehtoja sovelletaan tuotteisiin, joita Tarjous aikaisemmin koski.
10. Peruuttamisoikeus ja ilmaiset palautukset
10.1 EU:n kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän sisällä siitä päivästä, jolloin vastaanotit (tai joku toinen henkilö vastaanotti sinun puolestasi) Verkkosivuilta ostamasi tuotteen.
10.2 Tämän lisäksi tarjoamme vielä 46 lisäpäivän ajan (eli yhteensä 60 päivän ajan) ilmaisen palautuksen tuotteille, jotka on ostettu joko Verkkosivustolta tai myymälästämme. Emme kuitenkaan tarjoa ilmaista palautusta tuotteille, jotka eivät ole täysin käyttämättömiä. Voit lukea tästä lisää jäljempänä.
10.3 Kun käytät lakisääteistä 14 päivän peruuttamisoikeuttasi, sinulla on oikeus avata paketti ja käsitellä tuotetta siinä määrin kuin se on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Näissä tapauksissa sinulla on oikeus saada tekemäsi suoritus täysimääräisesti takaisin, jos ilmoitat meille ostoksen peruuttamisesta 14 päivän sisällä siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen. Jos käsittelet tuotetta enemmän kuin on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi, meillä on oikeus vähentää tuotteen arvon alenemista vastaava summa sinulle palautettavasta suorituksesta. Lisätietoja tästä voit lukea jäljempänä.
10.4 Jos haluat käyttää oikeuttasi ilmaiseen palautukseen lakisääteisen 14 päivän peruuttamisoikeuden päätyttyä, voit tehdä niin jopa 60 päivän ajan tuotteen toimituspäivästä laskien edellyttäen, että tuote on käyttämätön, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäisessä pakkauksessaan. Tämän tarkoittaa esimerkiksi sitä, että loimen täytyy olla puhdas ja kuiva eikä siinä saa olla karvoja, jotta sen voi ilmaiseksi palauttaa.
10.5 Jos haluat vaihtaa tuotteen, voit tehdä vaihdon jossakin myymälöistämme, tai voit palauttaa ostamasi tuotteen verkkokauppaan ja tilata uuden.
10.6 Kaikki tuotteet eivät kuulu peruuttamisoikeuden ja ilmaisen palautusoikeuden piiriin. Esimerkiksi sellaisia tuotteita ei voi palauttaa, jotka on toimitettu sinetöitynä ja joita ei voi palauttaa terveydellisistä tai hygieniasyistä, jos tuotteen sinetti on rikottu. Sinulla ei myöskään ole oikeutta palauttaa tuotetta, joka on valmistettu ohjeittesi mukaan tai jota on muuten selkeästi personoitu. Tällaisia ovat esimerkiksi tuotteet, joihin on lisätty brodeerauksia. Tuotteen yhteydessä mainitaan, jos siihen ei sovelleta peruuttamisoikeutta tai oikeutta ilmaiseen palautukseen.
Palautuksen tekeminen
10.7 Voit käyttää peruuttamisoikeuttasi lähettämällä tuotteen takaisin meille tai palauttamalla sen johonkin myymälöistämme. Käsittelyn helpottamiseksi suosittelemme, että käytät valmiiksi tulostettua palautuslomaketta tai täältä löytyvää vakiomuotoista palautuslomaketta, kun lähetät paketin meille takaisin. Voit ottaa meihin yhteyttä myös laittamalla sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@hooks.fi tai soittamalla numeroon 09-231 340 40 (pvm/mpm). Palautusosoitteemme on Hööks Hevosurheilu Oy, Hagelstamintie 31, 01520 Vantaa.
10.8 Jos päätät lähettää tilauksesi takaisin postin kautta käyttämällä paketin mukana tulevaa valmiiksi tulostettua palautuskorttia, käytä sopimusnumeroamme 611083, niin palautus on sinulle ilmainen. Jos päätät lähettää tuotteen takaisin jotain muuta kautta, palautuksen hinta riippuu valitsemastasi toimitustavasta.
10.9 Jos päätät palauttaa tuotteen viemällä sen johonkin myymälöistämme, palautus on ilmainen. Suosittelemme, että otat mukaan kuitin tai lähetyslistan palautusprosessin helpottamiseksi.
Suoritusten palauttaminen
10.10 Jos käytät peruuttamisoikeuttasi 14 päivän sisällä, meillä on oikeus vähentää sinulle palautettavasta suorituksesta tuotteen arvon alenemista vastaava summa, jos olet käyttänyt tuotetta enemmän kuin on tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Vähennys määritetään vertaamalla tuotteen palautushetken arvoa tuotteen alkuperäiseen ostohetken arvoon. Jos haluat palauttaa ostoksen 14 päivän peruuttamisoikeuden päätyttyä, sinulla on oikeus suorituksesi palautukseen korkeintaan 60 päivän ajan vain siinä tapauksessa, että tuote on käyttämätön, alkuperäisessä kunnossa ja alkuperäisessä pakkauksessaan.
10.11 Suorituksesi palautetaan 14 päivän sisällä siitä, kun olet ilmoittanut meille, että haluat peruuttaa ostoksesi tai käyttää oikeuttasi ilmaiseen palautukseen. Emme kuitenkaan palauta suoritusta ennen kuin olemme vastaanottaneet palautettavan tuotteen tai olet osoittanut, että olet lähettänyt sen meille takaisin. Suoritus palautetaan sinulle käyttämällä samaa maksutapaa, jota käytit ostosta tehdessäsi, ellei kyseiselle palautustavalle ole estettä tai toisin ole sovittu. Kun teet erillisen maksamista koskevan sopimuksen maksupalveluntarjoajamme kanssa, maksupalveluntarjoaja käsittelee suoritusten palautukset.
11. Reklamaatiot
11.1 Jos tuotteessasi on jotain vikaa, sinulla on oikeus tehdä reklamaatio virheellisestä tuotteesta asuinmaassasi sovellettavan pakottavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti.
11.2 Jos haluat tehdä reklamaation, suosittelemme, että käytät lähetyslistan kääntöpuolelta löytyvää palautuslomaketta. Voit aina myös ottaa meihin yhteyttä laittamalla sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@hooks.fi tai soittamalla numeroon 09-231 340 40 (pvm/mpm). Palautusosoitteemme on Hööks Hevosurheilu Oy, Hagelstamintie 31, 01520 Vantaa. Jos haluat tehdä tuotteesta reklamaation, olethan meihin yhteydessä mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olet huomannut vian. Reklamaatio tulee tehdä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun havaitsit virheen tai sinun olisi pitänyt se havaita. Reklamaatio, joka tehdään 2 kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta, katsotaan aina tehdyksi kohtuullisessa ajassa.
11.3 Kun reklamoitu tuote on vastaanotettu ja reklamaation aiheellisuus on vahvistettu, korvaamme tuotteen sinulle soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Tämä tarkoittaa sitä, että korjaamme virheellisen tuotteen tai korvaamme sen uudella. Jos mikään näistä vaihtoehdoista ei ole mahdollinen, sinulla on oikeus vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai purkaa kauppa soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Sinulla on myös oikeus vahingonkorvaukseen soveltuvan lainsäädännön mukaisesti. Huomaa, että meillä on soveltuvan lainsäädännön mukaisesti oikeus hylätä reklamaatio, jos selviää, ettei tuote ole virheellinen.
12. Velvollisuutemme
12.1 Jos tuotteesi on jollain tapaa virheellinen tai sen toimitus viivästyy, vastaamme soveltuvan pakottavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti vahingosta, joka sinulle virheestä tai viivästymisestä aiheutuu. Vastaamme kuitenkin vahingosta vain siltä osin kuin olet kohtuullisin toimin pyrkinyt rajoittamaan vahinkoa. Emme siksi vastaa vahingosta, jonka olisit voinut kohtuullisin toimin välttää.
12.2 Emme vastaa vahingosta, joka aiheutuu vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevista ennalta arvaamattomista olosuhteista, kuten sodista tai luonnonmullistuksista, joita emme kohtuudella ole voineet ennakoida (Force Majeure). Sinulla on kuitenkin aina oikeus purkaa kauppa pakottavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti.
13. Muut ehdot
Pidätämme oikeuden siirtää kaikki tai osan tähän sopimukseen liittyvistä oikeuksistamme kolmansille osapuolille ilman etukäteistä suostumustasi. Meillä on myös oikeus siirtää tai pantata oikeutemme maksun saamiseen kolmansille osapuolille ilman etukäteistä suostumustasi. Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta siirtää tähän sopimukseen perustuvia oikeuksiasi tai velvollisuuksiasi ilman meidän etukäteistä ja kirjallista suostumustamme.
14. Ostoehdoista
14.1 Meillä on oikeus muuttaa näitä Ostoehtoja, mutta ostohetkellä hyväksymiäsi Ostoehtoja sovelletaan aina kyseiseen ostokseen. Ostoehtojen viimeisin julkaistu versio on aina nähtävillä Verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan sillä hetkellä, kun olet hyväksynyt Ostoehdot, eli tehdessäsi uuden ostoksen Verkkosivustolla.
14.2 Näitä Ostoehtoja tulkitaan ja sovelletaan Suomen lain mukaisesti. Jos toimivaltainen tuomioistuin, viranomainen tai vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin katsoo, että jokin näiden Ostoehtojen säännöksistä on pätemätön tai täytäntöönpanokelvoton, kyseisen säännöksen muut kohdat ja kaikki muut näiden Ostoehtojen säännökset pysyvät voimassa ja täysin täytäntöönpanokelpoisina soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
15. Henkilötiedot
15.1 Lue lisää henkilötietojesi käsittelystä ja oikeuksistasi, kun teet ostoksen meiltä, Tietosuojakäytäntö.
16. Kysymykset, reklamaatiot ja riidanratkaisu
16.1 Jos sinulla on tilaukseesi liittyviä kysymyksiä tai haluat tehdä reklamaation, olethan yhteydessä meihin. Voit ottaa meihin helposti yhteyttä laittamalla viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@hooks.fi tai soittamalla numeroon 09-231 340 40 (pvm/mpm).
16.2 Riitatilanteessa noudatamme vaihtoehtoisten riidanratkaisuelimien ratkaisuja. Suomessa voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan heidän verkkosivustollaan www.kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, sinun tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
16.3 Voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisun portaalissa, jonne pääset täältä.
16.4 Edellä mainitusta huolimatta riidat voidaan ratkaista myös asiakkaan kotipaikan toimivaltaisessa tuomioistuimessa.
_______________________
Hööks Hevosurheilu Oy on ottanut nämä Ostoehdot käyttöön 28-06-2024.
Hagelstamintie 31
015 20 Vantaa
Sähköposti: asiakaspalvelu@hooks.fi
Puhelin: 09-231 340 40 (pvm/mpm)
BOM!
Webbläsaren du använder är diskad.
Vi rekommenderar dig att uppleva nya hemsidan med någon av följande webbläsare:
Google Chrome, Safari, Firefox eller Microsoft Edge.